ناریخ: شنبه 2 تیر 1397 - شناسه حبر: 20055

درنامه سرگشاده جمعی از شهروندان به شرکت راه آهن رجاء؛ خدمات دهی به مسافران در مسیر تربت حیدریه- تهران بسیار نامطلوب است

درنامه سرگشاده جمعی از شهروندان به شرکت راه آهن رجاء؛  خدمات دهی به مسافران در مسیر تربت حیدریه- تهران بسیار نامطلوب است

 

به دنبال کاهش روزهای حرکت قطارهای مسافر بری در مسیر تربت حیدریه به تهران و نیز مشکلات دیگری که برای مسافران این مسیر بوجود آمده. جمعی از شهروندان در نامه ای سرگشاده به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء به این وضعیت اعتراض نموده و خواهان رفع مشکلات در خدمت رسانی شده اند. متن این نامه که برای انتشار به نوید خراسان ارسال گردیده به شرح ذیل است.

مسئولان محترم شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء؛

احتراماً به عرض می‌رساند ما جمعی از مسافران مسیر ریلی تربت‌حیدریه- تهران، نسبت به مشکلات این خط که برخی از آن‌ها در ذیل شرح داده شده‌اند، گله‌مند هستیم. با توجه به اینکه شرکت نامبرده تنها ارائه‌دهنده‌ی خدمات در این مسیر است و مسافران حق انتخاب دیگری ندارند، خواهشمند است در اسرع وقت اقدامات لازم را بعمل آورید. 

1- تا پیش از خرداد ماه 97، حرکت قطارها در مسیر تهران- تربت‌حیدریه و بالعکس به صورت همه‌‌روزه انجام می‌گرفت اما اخیرا حرکت این قطارها با وجود تعداد مسافر زیاد، به‌صورت روز در میان انجام می‌شود.

2- با توجه به شواهد عینی، بیشترین تعداد مسافران این خط متعلق به ایستگاه تربت‌حیدریه است ولی متاسفانه سهمیه‌ی متعلق به این ایستگاه بسیار اندک است و به‌ هیچ عنوان پاسخگوی جمعیت مسافران آن نیست؛ این در حالی است که سهمیه‌ی مربوط به ایستگاه‌های خواف و طبس با وجود تعداد اندک مسافر چنان‌چه بیش از سهمیه‌ی ایستگاه تربت‌حیدریه نباشد، کمتر نیست. البته شایان ذکر است که حتی همان سهمیه‌ی اندک تربت‌حیدریه نیز برای بلیت‌های ویژه‌ی خواهران/ برادران نیست، با وجود آن‌که بخش اعظمی از مسافران قطار نامبرده را دانشجویان تشکیل می‌دهند اهمیت وجود چنین سهمیه‌هایی (ویژه‌ی خواهران/ برادران) را دو چندان می‌کند.

3- قطارهای استفاده شده در این مسیر بسیار فرسوده‌اند و به نظر می‌رسد که سال‌هاست عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده است، با این حال نه ‌تنها چنین قطارهایی تعویض نشده‌اند بلکه با افزایش دوره‌ای قیمت بلیت همان قطارها مواجه هستیم.

4- اغلب کوپه‌های این مسیر6 تخته هستند که با توجه به مسافت طولانی سفر (حدود 12 ساعت)، حضور در آن‌ها بسیار سخت و دشوار است. اگر چه به‌ تازگی کوپه‌های چهار تخته به قطار طبس- تربت‌حیدریه- تهران افزوده شده است اما کیفیت این کوپه‌ها در قیاس با نمونه‌های مشابه در مسیر تهران- مشهد و البته بدون تفاوت قیمت، بسیار پایین است.

5- فروختن یک بلیت به چندین نفر (معروف به بلیت شناور) و به تبع آن سوار و پیاده شدن مکرر مسافران کوپه ها در ایستگاه‌های نیشابور، سمنان، دامغان، شاهرود و ... نه‌تنها موجب سلب آسایش سایر مسافران  حاضر در کوپه می‌شود بلکه شرایط را مستعد وقوع سرقت و ... می‌نماید که در چنین شرایطی شرکت محترم رجاء هیچ‌گونه مسولیتی بر عهده ندارد.

با سپاس فراوان

جمعی از مسافران مسیر ریلی تربت‌حیدریه- تهران

 

 

برچسب ها:

بحث و نظرات

ارسال نظر

لطفاَ همه فیلدها را پر کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
8
جستجو
تبلیغات
© 2018 All Rights Reserved. - Developed By: GolsaSoft