ناریخ: شنبه 5 خرداد 1397 - شناسه حبر: 19998

تربت حیدریه نیازمند برندی با شاخصه ماندگار به جز زعفران هست

تربت حیدریه نیازمند برندی با شاخصه ماندگار به جز زعفران هست

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه نیز گفت: از جمله موضوعات مهمی که اکنون ستاد خدمات سفر تربت حیدریه به آن نیاز دارد، معرفی برندی با شاخصه منحصر بفرد و ماندگار است که با تاریخ و فرهنگ ما هم سنخی داشته باشد چراکه زعفران از این ویژگی برخوردار نیست.

به گزارش نوید خراسان، احسان کریمی در جلسه ستاد خدمات سفر افزود: اگر بناست زعفران به عنوان شاخصه اصلی و برند تربت حیدریه معرفی شود، باید به این سووالات پاسخ دهیم آیا 30 سال قبل نیز در این خطه زعفران کشت می شده و آیا این محصول تا 30 سال دیگر نیز در این منطقه به عنوان یک محصول انحصاری در کشور، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد؟

وی گفت: در این منطقه مولفه های هایی داریم که خاص خطه تربت حیدریه هستند که می توان به ابریشم، قطب الدین حیدریه یا پیشکوه اشاره کرد که همه اینها از عقبه تاریخی بسیار زیاد برخوردارند و از سوی دیگر اگر به آن ها توجه شود، دارای ماندگاری زیاد نیز خواهند بود، اما این در حالی است که خشکسالی در قاینات و بیرجند پای زعفران را به این منطقه باز کرد و امروز زعفران در بسیاری از نقاط ایران و حتی در افغانستان دارد کشت می شود.

کریمی ضمن انتقاد از برنامه ریزی های سطحی نگر و دفع الوقتی در ایران، اظهار کرد: اگر امروز می بینیم بسیاری از مشکلات روی زمین مانده و به ثمر نرسیده اند، به آن خاطر است که با اصول مهندسی فکری که شامل مطالعات طرح، برنامه ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی، صورت نگرفته اند.

وی گفت: من اصراری بر انتخاب برند خاصی به عنوان شاخصه منحصربفرد تربت حیدریه ندارم، اما معتقدم کاری را انجام ندهید که آیندگان از کار امروز ما متضرر شده و ما را به باد انتقاد بگیرند.

برچسب ها:

بحث و نظرات

ارسال نظر

لطفاَ همه فیلدها را پر کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
3
پربیننده ترین خبرها
جستجو
تبلیغات
© 2018 All Rights Reserved. - Developed By: GolsaSoft