ناریخ: جمعه 22 خرداد 1394 - شناسه حبر: 1980

نوسازی تاکسیها در انتظار ابلاغ وزارت محترم کشور

نوسازی تاکسیها در انتظار ابلاغ وزارت محترم کشور

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تربت حیدریه:

نوسازی تاکسیها در انتظار ابلاغ وزارت محترم کشور

ناوگان تاکسیرانی شهرها به طور مداوم خدماتی را ارائه می دهند که یک روز نبود حضور آنان در شهر به وضوح دیده می شود . این خدمات می تواند به کاهش یا افزایش ترافیک ، راحتی و آسایش شهروندان و یا نبود این آسایش منجر شود.به همین دلیل هم باید برنامه هایی برای این قشر زحمتکش جامعه اجرا شود که بتواند بار مالی ناشی از هزینه های خدمات عمومی را کاهش دهد و بر آسایش آنان که منجر به ارائه خدمات بهتر به شهروندان می شود بیفزاید .

 

بیش از 666 دستگاه تاکسی  در تربت حیدریه فعالیت می کنند

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تربت حیدریه در پاسخ به این سوال نوید تربت که چه تعداد تاکسیران به شهروندان تربتی خدمات ارائه می دهند گفت: برای خدمات عمومی تاکسیرانان شهر تربت حیدریه 12 خط با 12 مسیر در قالب 666 دستگاه تاکسی تعریف شده است که البته تعدادی از این تاکسیها باید نوسازی شوند .

 "محسن قندهاری" در پاسخ به این سوال که برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی تربت حیدریه چه اقدامی انجام شده است، ادامه داد: با آماری که از خودروهای فعال در خطوط مختلف گرفته ایم و طبق استاندارد های لازم برای ارائه خدمات تاکسی در شهرها، در حال حاضر 256 دستگاه تاکسی باید نوسازی و با خودروهای مناسب این خدمات جایگزین شود، منتظر ابلاغ وزارت محترم کشور در این زمینه هستیم تا ببینیم چه نوع خودرویی را در نظر می گیرد. البته تاکنون خودروی سمند EF7 بوده است که با استفاده از تسهیلات از بانک عامل (بانک صادرات) و بخشی هم با آورده نقدی توسط تاکسیدار به تعداد 52 دستگاه در سال 93 پس از یک وقفه سه ساله صورت گرفته است . اگر امسال ابلاغی از وزارت کشور به صورت سهمیه اعلام شود امکان دارد سهمیه در نظرگرفته شده برای تربت حیدریه حدود 50 دستگاه تاکسی باشد که می تواند با استقبال تاکسیرانان افزایش هم یابد این نکته را هم باید عنوان کنم که هنوز نوع خودروی جایگزین برای نوسازی مشخص نیست .

 

افزایش رفاه تاکسیرانان

این مقام مسئول در تاکسیرانی شهرداری تربت حیدریه در پاسخ به دیگر سوال نوید تربت  در مورد لباس فرم رانندگان تاکسی گفت: اینکه یکی از راهکارهای افزایشی و بهبود خدمات تاکسیرانی در شهر تربت حیدریه تعیین لباس مخصوص شاغلان این حرفه است. در حال حاضر در شش ماهه ابتدای سال و در فصل گرما طرح لباس فرم اجرا می شود تا به افزایش حرمت و جایگاه و منزلت اجتماعی تاکسیرانان کمک کند.

قندهاری در پاسخ به این سوال که برای افزایش رفاه تاکسیرانان چه برنامه ای دارید افزود : امسال برای رفاه قشر زحمتکش تاکسیران تربت حیدریه اجاره سالن فوتسال و اعزام جداگانه آقایان و بانوان تاکسیران به سرزمین موجهای آبی ، اجاره سالن والیبال ، طرح اهدای کارت تشویقی و کارت هدیه به تاکسیرانان فعال، صدور بیمه نامه شخص ثالث با سی در صد تخفیف، کارواش و خدمات آپاراتی با 40 درصد تخفیف و ... را پیش بینی کردیم.   در رابطه با تامین خدمات جانبی خودرو نیز شرکت تعاونی تاکسیرانی خدمات لازم را در زمینه بیمه تامین اجتماعی، تهیه لاستیک و سایر اقلام ارائه می دهد که تاکنون حدود 1850 نفر از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می نمایند و صندوق قرض الحسنه ای با آورده تاکسیرانی و شرکت تعاونی محترم تاکسیرانی تشکیل شده که تسهیلات بدون سود در اختیار اعضای صندوق قرار می دهد .

 

اجرای کیف پول الکترونیکی برای تاکسیها

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تربت حیدریه در پاسخ به این که چه برنامه ای برای حذف پول در هنگام پرداخت کرایه مسافران تاکسی دارید گفت: اکنون طرح کیف پول الکترونیکی به صورت آزمایشی در کلان شهرها برنامه ریزی و در فاز اول به صورت محدود اجرا شده که به محض ابلاغ از اتحادیه محترم تاکسیرانیهای شهری کشور زمینه لازم برای اجرای این طرح در تاکسیرانی تربت حیدریه هم پیش بینی و اجرا می شود .

این مقام مسئول در تاکسیرانی تربت حیدریه در پاسخ به این سوال نوید تربت که فرهنگ رفتاری و ترافیک رانندگان تاکسی بر نحوه رفتار سایر رانندگان نیز مؤثر است، برای ارتقای این رفتار تاثیر گذار بر دیگران چه برنامه ای دارید؟ گفت: در ماه 2 بار کلاس آموزشی با حضور متخصصانی از حوزه های روان شناسی ، پلیس راهور و تاکسیرانی، اصول مختلف و نحوه ارتباط صحیح با شهروندان، روش صحیح رانندگی و قوانین مرتبط با این شغل را به تاکسیرانان تربتی آموزش می دهیم که تأثیر مثبتی هم در بهبود ترافیک شهری و نیز افزایش رضایت خاطر شهروندان داشته است. قابل ذکر است که در این جلسات کتابهای اخلاق حرفه ای و آداب تاکسیرانی بین تاکسیرانان محترم توزیع می شود.

محسن قندهاری در پایان گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا اگر پیشنهادی یا انتقادی در این زمینه دارند با تاکسیرانی تربت حیدریه در میان بگذارند. ما پذیرای این رهنمودهای سازنده و راهگشا برای ارتقاء خدمات تاکسیرانی شهر در سال " دولت و ملت ، همدلی و همزبانی "هستیم و امیدواریم با مساعدت و همکاری فرمانداری ، شورای اسلامی شهر ، شهرداری و نیروی انتظامی شهرستان زمینه حمل و نقل مطلوب برای شهروندان فراهم گردد .

برچسب ها:

بحث و نظرات

ارسال نظر

لطفاَ همه فیلدها را پر کنید
نام و نام خانوادگی
ایمیل
8
پربیننده ترین خبرها
جستجو
تبلیغات
© 2018 All Rights Reserved. - Developed By: GolsaSoft